BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Ahad, Februari 13, 2011

Iktibar daripada kejatuhan

Kejatuhan sesebuah pemerintahan harus menjadi iktibar dan peringatan kepada semua penguasa terutamanya mereka yang zalim.

Allah S.W.T Maha Mendengar malahan pula doa mereka yang teraniaya itu tiada hijab di antaranya, maka dengan Khudrat dan IradatNya akan membantu gerakan mereka.

Pemimpin negara harus melihat akan sampai masanya giliran mereka pula setelah Indonesia, Filipina dan Thailand berganti pemerintahan.

Perjuangan bangsa sebenarnya tidak akan bertahan lama kecuali perjuangan membela Islam itu diberi keutamaan kerana Allah akan membantu mereka yang membantuNya. Ini satu jaminan Allah S.W.T yang jelas di dalam Al-Quran, surah Muhammad : 7


Wahai orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (agama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu.
Tidak salah membela bangsa, tetapi bimbinglah mereka ke jalan yang diredhai Allah. Janganlah apabila kepercayaan diberi untuk mentadbir, kelak pemimpin itu menggadai amanah rakyat dengan melakukan jenayah dan maksiat.

Wallahuaklam.

Hj. Maktar bin Hj. Shapee
ADUN Sungai Bakap
Ketua KEADILAN Cabang Nibong Tebal


Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB