BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Sabtu, Januari 17, 2009

Pakatan Rakyat rampas kerusi Parlimen Kuala Terengganu

Laungan Takbir bergema di seluruh pelusuk Kuala Terengganu


Calon Pakatan Rakyat daripada PAS memenangi pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu dengan dengan majoriti 2,631 undi. Calon PAS, Mohd Abdul Wahid Endut mendapat 32,883 undi manakala calon BN, Datuk Wan Ahmad Farid mendapat 30,252 undi. Calon bebas pula mendapat 193 undi.

Setelah keputusan rasmi diumumkan, laungan takbir berkumandang di segenap ruang. Para penyokong kemudian berarak meraikan kemenangan tersebut.

Dengan Munajat dan Doa seluruh rakyat Malaysia untuk kemenangan ini, Allah telah makbulkan hajat makhluknya. Seterusnya menyelamatkan Terengganu daripada segala penyalahgunaan wang rakyat yang berleluasa seperti yang tertera di Kuala Terengganu kalimah gergasi, 'ALLAH Peliharakanlah Terengganu'

Kemenangan ini bermakna Pakatan Rakyat telah menambah jumlah kerusi kepada 83, manakala BN 136 dan 2 kerusi SAPP yang telah keluar dari BN baru-baru ini serta 1 kerusi (Parlimen Persiangan, Sabah) kosong berikutan mahkamah membatalkan kemenangan BN.

Tidak mustahil bagi Pakatan Rakyat untuk memenangi kerusi Persiangan jika diukur dengan mood rakyat yang mahukan perubahan kerajaan persekutuan.



Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB