BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Rabu, Julai 02, 2008

PAKATAN RAKYAT AMBIL ALIH KERAJAAN PERSEKUTUAN SEPTEMBER INI

Bahtera usang yang membawa parti komponen BN kini semakin uzur dan bakal karam ditelan ombak Tsunami politik tanahair. Pergolakan dalaman Barisan Nasional tidak dapat dielak lagi, malah di kalangan ahli-ahli Parlimen mereka ramai yang telah hilang kepercayaan terhadap Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN.

Ahli-ahli parlimen BN ini dikatakan ingin menyertai Pakatan Rakyat kerana yakin dengan dasar yang dibawa iaitu menegakkan pemerintahan yang telus dan memelihara perlembagaan serta membela nasib rakyat. Pakatan Rakyat kini mempunyai 82 kerusi di Parlimen hanya memerlukan 30 kerusi sahaja untuk memerintah Malaysia.

Sebagai langkah awal, Parti Rakyat Sabah (SAPP) dalam sidang media telah mengisytihar mereka hilang kepercayaan terhadap Perdana Menteri. Ini akan disusuli oleh ahli-ahli Parlimen yang lain, bukan hanya dari Sabah dan Sarawak tetapi lebih membimbangkan Pak Lah ada kalangan ahli Parlimen yang bakal menyeberang ke Pakatan Rakyat adalah dari semenanjung.

Menurut Ketua Umum Keadilan, Dato' Seri Anwar Ibrahim beberapa ahli Parlimen MCA akan menyertai kita tidak lama lagi. "Antara yang mengadakan pertemuan dengan saya termasuklah seorang menteri kabinet. Masanya tidak lama lagi…saya tidak akan menyatakan bila, tetapi apa yang boleh saya katakan ialah kita semakin hampir ke Putrajaya."ujarnya.


Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB