BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Rabu, November 05, 2008

Badan Kebajikan Masyarakat Nibong Tebal Pulau Pinang (BKMPP)

BKMPP ditubuhkan dengan matlamat menggembleng tenaga para ahli dan sukarelawan yang ada untuk membantu dan berkhidmat kepada masyarakat serta mewujudkan sebuah pusat motivasi, pengembangan ilmu pengetahuan dan pusat sumber kepada masyarakat. selain itu berperanan menyediakan tabung bantuan kecemasan kadar segera kepada masyarakat yang terlibat dalam kemalangan atau bencana alam.

BKMPP tidak terbatas dengan sempadan kaum dan agama. Sesiapa sahaja yang didapati layak, akan menerima bantuan tanpa mengira Melayu/India/Cina serta fahaman politik.

Walaupun BKMPP telah menyumbang bakti sejak penghujung tahun lalu, pendaftaran pertubuhan ini hanya diterima pada 18 Jun 2008 oleh Pendaftar Pertubuhan, Malaysia.

Selain memberi bantuan kepada golongan yang memerlukan, BKMPP juga telah menganjurkan kursus menjana ekonomi untuk golongan ibu tunggal iaitu Kursus TASKA pada bulan Ogos baru-baru ini.

Semalam, rombongan sukarelawan BKMPP telah ke Yayasan Kebajikan Malaysia di Kuala Lumpur untuk mendapatkan tunjuk ajar dan maklumbalas tentang perkhidmatan Kemasyarakatan yang ditawarkan.


Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB