BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Sabtu, Jun 05, 2010

Apco Serang Balas Anwar Terhadap Pendedahan Hubungan Dengan Zionis

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menganggap tindakan beliau mendedahkan hubungan firma komunikasi antarabangsa, Apco Worldwide dengan Zionis adalah sebab mahu meletakkan keselamatan negara lebih utama daripada segalanya termasuk serangan peribadi terhadap beliau dan mengantung keanggotaan sebagai ahli parlimen.

Anwar berkata kecamannya terhadap Apco yang digunapakai khidmatnya oleh kerajaan Umno-Barisan Nasional adalah kerana tindakan itu boleh menggugat keselamatan negara.

"Dalam kritikan kita terhadap Apco, orang melihat ini sebagai isu politik tetapi saya melihat ini sebagai isu keselamatan negara," kata beliau.

Anwar memberitahu tindakannya mengecam Apco juga telah menyebabkan, badan tertua pertubuhan Yahudi, B'nai B'rith menyalahkan beliau kerana kononnya menghasut kebencian terhadap Israel dan Yahudi.

"Disebabkan saya mengecam tindakan Apco yang dibelakangi Israel dalam negara ini, menyebabkan saya telah dilabelkan oleh pertubuhan Yahudi yang tertua, B'nai B'rith sebagai anti-Yahudi dan anti- Semitik.

"Saya tahu Apco telah membuat laporan rasmi kepada International Crisis Group di atas tindakan saya itu, tapi itu tidak pernah mengusarkan saya kerana bagi saya soal keselamatan negara lebih penting dari segalanya.

"Mereka memutar belit kenyataan saya di parlimen mengatakan saya anti-Yahudi. Saya cakap yang betul bukannya palsu atau bukan kerana politik," kata beliau selepas mempengerusikan sidang meja bulat plan tindakan keadilan dan keamanan Gaza di Kelab Sultan Sulaiman di Kampung Baru semalam.

Ketua Umum KEADILAN itu juga mendakwa, Apco sedang membalas dendam terhadap beliau kerana pendedahan yang telah dilakukan. 

"Apco menyerang balas terhadap saya kerana mendedahkan penglibatan mereka dengan Israel, saya cuma mahu lindungi negara ini. Kita kena sedar bahawa keselamatan negara ini sudah lagi tidak terjamin. Mereka menyerang saya secara peribadi dan cuba menghukum saya.

"Mereka sebenarnya tersinggung dengan tuduhan bila saya menyatakan ejen Israel telah memasuki sistem keselamatan Polis DiRaja Malaysia," jelas Anwar lagi.

Ekoran daripada pendedahan tersebut, B'nai B'rith  mendesak Amerika supaya memutuskan semua hubungan dengan Anwar yang mengaitkan 1Malaysia dengan One Israel.


Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...