BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Rabu, Mac 03, 2010

Kenyataan Akhbar KeADILan Cabang Nibong Tebal

TARIKH : 2 MAC 2010
JAM : 9.00 MALAM
TEMPAT : PEJABAT PARTI KEADILAN RAKYAT CABANG NIBONG TEBAL


Pengumuman keluar parti oleh Ahli Parlimen Nibong Tebal, YB Tan Tee Beng memang telah dijangkakan. Sepanjang beliau menjadi Ahli Parlimen, tindak tanduknya sering menentang arus perjuangan parti dan semangat permuafakatan dalam Pakatan Rakyat. Beliau telah memulakan serangan terhadap YB Ketua KeADILan Cabang Nibong Tebal dengan berbagai fitnah dalam akhbar berbahasa Cina, begitu juga serangan terhadap YB ADUN Jawi.

Selepas itu beliau meneruskan pula serangannya terhadap Ahli-ahli Majlis MPSP, seolah-olah hanya beliau sahaja yang tahu menjalankan kerja. Untuk pengetahuan semua, kehadiran Tee Beng sebenarnya telah memporakperandakan keharmonian KeADILan Cabang Nibong Tebal. Beliau cuba memecah-belahkan ahli parti dan cuba membentuk puak dalam parti. Namun kelicikannya dapat dihidu dan dibendung oleh Jawatankuasa KeADILan Cabang Nibong Tebal.

Kami pendokong parti bukanlah bodoh untuk diperkotak-katikkan oleh orang seperti Tee Beng. Kami sentiasa teguh di belakang pimpinan KeADILan Cabang Nibong Tebal. Kami mengalu-alukan kepergian Tee Beng kerana beliau langsung tidak memberi manfaat kepada parti. Malah sekiranya masih ada saki baki mereka yang mahu mengikut jejak Tee Beng, parti membuka pintu seluas-luasnya untuk mereka pergi.

Dengan ini kami pendokong KeADILan Nibong Tebal mencabar Tee Beng untuk meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Nibong Tebal kerana rakyat memilih parti KeADILan sebagai wakil rakyat dan bukan Tee Beng secara peribadi. Beliau juga telah mengkhianati amanah rakyat Nibong Tebal. Oleh itu kami sekali lagi mencabar Tan Tee Beng, sekiranya beliau anak jantan dan tidak bacul sila lepaskan jawatan sebagai Ahli Parlimen Nibong Tebal dengan serta merta bagi membolehkan Pilihanraya Kecil diadakan. KeADILan Nibong Tebal bersedia menguburkan karier politik Tee Beng dalam pilihanraya akan datang.

Sekian, terima kasih.


HJ. MOHD KAMIL BIN ABU BAKAR
Timbalan Ketua
KeADILan Cabang Nibong Tebal




Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB