BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Selasa, Oktober 20, 2009

Najib mengiktiraf buah fikiran Dato Seri Anwar Ibrahim!

Oleh : Anak Sungai Derhaka

"Hari Malaysia adalah hari untuk semua Rakyat Malaysia. Tarikh keramat 16 September 1963 menyaksikan pembentukan sebuah negara persekutuan Malaysia yang berdaulat dan bebas merdeka.

Pada hari tersebut 46 tahun lalu rakyat Malaysia seluruhnya bersatu bersetuju untuk hidup bersama di dalam keadaan aman damai serta makmur perkasa.

Terbentuknya Malaysia menandakan harapan menggunung rakyat negara ini agar kerajaan yang memimpinnya sentiasa berlaku adil kepada semua, tidak mengenal batas kaum.

Namun apa yang berlaku selepas 45 tahun Kerajaan Barisan Nasional yang dipimpin UMNO semakin rakus berkuasa. Semangat Pembentukan Persekutuan Malaysia dan Pengisytiharan Kemerdekaan diabaikan agar mereka dapat terus berkuasa." kata-kata DSAI sempena perhimpunan Perdana Sambutan Hari Malaysia tahun lepas.

Bagi mengiktiraf pendapat, kata-kata atau idea dari DSAI itu hari ini Najib telah mengumumkan yang tarikh 16 September akan dijadikan cuti umum buat negara Malaysia ini seperti mana seperti yang telah dilaporkan oleh Bernama.

KUALA LUMPUR, 19 Okt - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Isnin mengumumkan sambutan Hari Malaysia yang diraikan pada 16 September setiap tahun diisytiharkan sebagai cuti awam untuk seluruh negara mulai tahun depan.


mmm...

dari DAP ditiru konsep 1Malaysia..

dari PAS pula ditiru PAS for ALL dijadikan 'UMNO for ALL..

hari ni pula dari PKR...

Apa think thank group Najib buat ya?



Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB