BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Isnin, Januari 05, 2009

Timbalan Ketua Menteri bidas OIC 'peluk tubuh'

Georgetown - Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohamad Fairus Khairudin membidas Persidangan Negara-negara Islam (OIC) yang tidak tegas langsung membantu tangani serangan Israel terhadap Palestin malahan sekadar melihat dan berpeluk tubuh.


Beliau menyelar OIC sampai saat ini belum bertindak sesuatu untuk membantu sumber kewangan khususnya bagi meringgankan kesenggsaraan Umat Islam di sana yang rata-ratanya daif.


"OIC hanya pandang saja dan tidak lagi menghulurkan bantuan sebagaimana yang diperlukan. Sikap inilah yang membuat Israel bertambah ghairah melakukan kekejaman kerana mereka tahu Umat Islam tidak satu hati, " ujarnya.


Menurut beliau lagi, keengganan Mesir dan Jordan membuka pintu sempadan kepada rakyat Palestin juga menjadi faktor utama kenapa Israel bersikap megah dan berani bertindak sedemikian rupa.


Beliau pasti rakyat Pulau Pinang juga tidak dapat menerima tindakan jahat dan bacul rejim Yahudi yang membunuh Umat Islam di saat-saat menjelangnya Maal Hijrah 1430 semata-mata kerana mahu memburu kepimpinan Hammas.


Bagi mencapai hasrat penentangan itu maka rakyat Pulau Pinang seharusnya memboikot semua barangan Amerika yang terang-terangan memberi keuntungan ekonomi pada Israel.


"Boikot barangan Amerika bererti membunuh ekonomi Israel maka laksanakanlah untuk menyelamatkan umat Islam di Palestin, " tegasnya yang juga Exco Hal Ehwal Agama, Pembangunan, Keusahawanan dan Koperasi, Penerangan dan Perhubungan Masyarakat Negeri Pulau Pinang.


Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB