BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Khamis, Januari 15, 2009

Pakatan Rakyat akan pertahankan Bahasa Melayu


Gong Kapas, Kuala Terengganu - Dato' Seri Anwar Ibrahim menegaskan bahawa Pakatan Rakyat menyokong penuh Gerakan Mansuhkan PPSMI (Pengajaran/Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris) dan akan mempertahankan Bahasa Melayu untuk digunapakai di dalam pembelajaran subjek tersebut.

Berucap pada Majlis Penyerahan Memorandum Mansuhkan Pengajaran/Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris pagi tadi di perkarangan Pejabat Parti KeADILan Rakyat Negeri Terengganu. Turut hadir pada majlis tersebut ialah Presiden PAS; Tuan Guru Hj. Abdul Hadi Awang, Pesuruhjaya PAS Terengganu; Datuk Mustafa Ali, calon PAS; Hj. Mohd Abd. Wahid Endut dan pejuang-pejuang Bahasa Melayu.

Memorandum itu diserah Timbalan Pengerusi Gerakan Mansuhkan PPSMI, Prof. Dr Shahrin Mohd Zin kepada calon PAS Parlimen Kuala Terengganu, Hj. Mohd Abd. Wahid Endut.

"InsyaAllah apabila Hj. Mohd Abd. Wahid menjadi Ahli Parlimen Kuala Terengganu nanti, maka semakin hampir untuk Pakatan Rakyat mengambil-alih kerajaan dan perkara utama yang kita akan lakukan ialah memansuhkan PPSMI," tambah Anwar.

Semasa majlis sedang berlangsung orang ramai melaungkan takbir dan kelihatan bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri; Dato' Zahid Ibrahim hadir memberi sokongan.




Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB