BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Rabu, September 17, 2008

Anwar mungkin di tahan ISA (Ikut Suka Abdullah)

Kenyataan terbaru Pak Lah hari ini menegaskan bahawa ketua pembangkang Anwar Ibrahim kini sudah menjadi satu ancaman kepada ekonomi dan keselamatan negara. Beliau berkata tindak tanduk Anwar selama ini bukan sahaja menjejaskan kestabilan politik tetapi juga ekonomi. Ekoran daripada tindakan Anwar selama ini terdapat pengurus dana yang membuat laporan kononnya Malaysia bukan lagi tempat yang baik untuk membuat pelaburan kerana suasana politik negara yang tidak menentu. Anwar katanya telah banyak membuat pembohongan mengenai kedudukan ekonomi negara termasuk kononnya tiada kemasukan pelaburan asing langsung (FDI), dan negara tidak mempunyai daya saing.

Melihat kepada apa yang diperkatakan oleh Pak Lah ini, jelas sekali bagai ada sesuatu tindakan drastik akan diambil terhadap Anwar dalam masa terdekat ini. Apakah mereka akan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) terhadap Anwar sekali lagi?. Ini berlandaskan kepada kenyataan terbaru Pak Lah yang jelas sekali masih lagi ingin mempertahankan dirinya itu. Sesungguhnya, jika ini berlaku pasti gelombang kebangkitan rakyat akan bergema di seluruh negara. Pak Lah harus berhati-hati dengan keadaan ini. Jika beliau tersilap langkah, pasti akan buruk padahnya !!

Apakah pertukaran potforlio diantara Pak Lah dan Najib hari ini ada berkaitan dengan peralihan Kerajaan Persekutuan. Secara tiba-tiba Pak Lah mengambil alih Menteri Pertahanan daripada Najib.

Persoalan yang timbul, adakah Pak Lah akan menggunakan tentera bagi menafikan peralihan kuasa yang bakal terlaksana nanti?


Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB