BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Selasa, September 09, 2008

AMK PP pesan pada Gerakan: ‘dont miss a boat’

KUALA LUMPUR, 9 SEPTEMBER (SK) - Ketua Angkatan Muda Pulau Pinang, Yusmadi Yusoff, mempelawa Parti Gerakan Rakyat Malaysia (Gerakan) bagi menyertai Pakatan Rakyat negeri Pulau Pinang.
Mengulas mengenai tindakan Gerakan Pulau Pinang yang memutuskan hubungan dengan Barisan Nasional negeri berkenaan, Yusmadi berkata, tindakan berkenaan sepatutnya dilakukan lebih awal lagi tanpa menunggu riaksi kenyataan Ahmad Ismail.
“Gerakan sepatutnya perlu sedar dari awal bahawa perjuangan politik perkauman bukanlah asas dan dasar perjuangan Gerakan itu sendiri lebih untuk politik pelbagai kaum sebagai dasar parti,” katanya ketika dihubungi pagi ini.
Malam tadi, Pemangku Presiden Gerakan, Dr Koh Tsu Koon selepas satu mesyuarat tergempar parti itu bertindak memustuskan hubungan dengan BN negeri, ekoran sidang akhbar yang diadakan oleh ketua Umno Bukit Bendera, Ahmad Ismail di mana seorang pemimpin Umno bertindak mengoyak gambar bekas ketua menteri, Dr Koh Tsu Koon.
Menurut Yusmadi lagi, dalam situasi sekarang, Gerakan sepatutnya mengambil kesempatan dengan kewujudan KeADILan dibawah kepimpinan Anwar Ibrahim yang terbukti secara kosisten untuk membela nasib rakyat tanpa mengira sebarang kaum.
“Saya menyeru dengan segera supaya Gerakan bersama-sama KeADILan untuk memberi harapan baru kepada rakyat malaysia dan yang lebih penting,perubahan telah berlaku dan sedang berlaku dan ‘dont miss a boat’,” katanya lagi.


Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB