BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Ahad, Januari 23, 2011

Tiada majlis ‘pembukaan Dun’, Badrul Hisham bohong- Speaker Selangor

Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Kelang, Badrul Hisham Abdullah berbohong apabila menyatakan beliau hadir ‘majlis pembukaan sidang DUN’ 8 November lalu.

Menurut Speaker DUN, Datuk Teng Chan Kim perkara itu tidak benar kerana tiada sebarang ‘majlis pembukaan’ berlangsung pada hari tersebut sebaliknya ia merupakan sesi pembentangan belanjawan tahunan negeri.

“Saya ingin ambil peluang untuk membidas kenyataan Badrul Hisham bahawa dia hadir pada majlis pembukaan DUN pada 8 November lalu.

“Satu-satunya majlis pembukaan sidang DUN sesi ketiga berlangsung pada 12 April dan dirasmi Sultan Selangor. Sidang pada bulan November itu adalah sesi belanjawan tahunan dan tiada sebarang majlis pembukaan berlangsung,” kata Teng dalam sidang medianya hari ini.

Menurutnya lagi, notis kekosongan kerusi Pelabuhan Kelang dihantar kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini. Justeru, SPR sekarang mempunyai 60 hari untuk mengadakan pilihan raya kecil.

Menurut Teng lagi, oleh kerana kerusi DUN Pelabuhan Kelang kini kosong, Badrul Hisham tidak akan dibenar terlibat dalam sidang dewan Isnin ini.



Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB