BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Jumaat, Mei 08, 2009

N12 Penanti: KeADILan akan bertemu PAS negeri

Pulau Pinang - Pengarah Pilihan raya N12 Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, Saifudin Nasution Ismail menegaskan perjumpaan dengan PAS Negeri akan diadakan dalam jangka masa terdekat bagi menyusun gerak kerja bersama menentang Barisan Nasional (BN) sekiranya BN meletakkan calon pada 23 Mei ini.

Jelasnya lagi, perjumpaan secara tidak rasmi telah berlaku antaranya dengan Pesuruhjaya PAS Negeri, Ustaz Saleh Man tetapi akan diperkemaskan dalam pertemuan terhormat antara kedua-dua parti.


"Pertemuan ini bukan memberi penjelasan tetapi menyusun gerak kerja bersama untuk menentang BN. Penjelasan telah dibuat antara Presiden PAS dan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (KeADILan) tentang siapa calon di Penanti, " jelasnya ketika dihubungi Harakahdaily sebentar semalam.


Pertemuan kata beliau, merupakan jalan paling sesuai dalam keadaan sekarang kerana tanpa pertemuan berbagai perkara boleh berlaku tambahan lagi mendapat 'cucukan' daripada Umno dan BN.


KeADILan katanya, telah bersedia untuk berhadapan dan BN dan berharap PAS bersama membantu dalam semangat juang yang tinggi demi meruntuhkan keegoan Umno dan BN.


"Perjuangan kita hanya menentang Umno dan BN. Jesteru itu marilah kita bersama bersatu hati bergabung tenaga dan fikiran memastikan Umno dan BN tidak menang di Penati," tegas beliau yang juga Ahli Parlimen Machang, Kelantan.


Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB