BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Rabu, Februari 18, 2009

Lembu berkeliaran : diatasi secara berhemah

YB Hj. Maktar ketika mempengerusikan sessi dialog tersebut

Kepala Gajah - Pada awal bulan lalu, YB Hj. Maktar telah mengarahkan satu perbincangan perlu diadakan di antara MPSP, wakil penduduk dan pemilik lembu bagi mengelakkan masalah terus berpanjangan.

Hasilnya dapat dilihat apabila sessi dialog tersebut berjaya menghimpunkan pihak yang terlibat serta jalan penyelesaian terbaik dapat diterima oleh semua pihak. YB Hj. Maktar turut mempengerusikan sessi dialog yang diadakan di Dewan JKKK Taman Puteri Gunung.

Semasa membuat tinjauan setelah menerima aduan penduduk Flat Mutiara Jaya pada awal bulan lalu berkenaan masalah lembu yang berkeliaran di sekitar kediaman mereka, Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Bakap itu memberi jaminan akan menyelesaikannya secepat mungkin.

Mengulas mengenai perkara tersebut, Timbalan Pengerusi Kawasan Rukun Tetangga (KRT), Mohd Zamri Yahya berkata, sebaik sahaja aduan dibuat, MPSP mengambil tindakan segera dengan membuat tinjauan dan pemantauan secara menyeluruh serta bakal menyelesaikan masalah yang hampir lapan tahun tidak dapat diselesaikan.

Seorang penduduk Nor Ashikin Ramli, berkata tindakan pantas PBT serta pemimpin di sini khasnya ADUN Sg. Bakap dalam memberi perhatian serius mengenai masalah yang diutarakan oleh rakyat harus dipuji.

"Kami sudah puas membuat aduan pada kerajaan dulu tetapi masalah berkenaan masih tidak dapat diselesaikan dan diharapkan kerajaan yang memerintah kini serius dalam menyelesaikannya," tambahnya lagi.



Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB