BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Khamis, Februari 19, 2009

YB melawat tanaman yang diracun

Tasek - Akibat terdapat perselisihan pendapat dan ketidakpuasan hati di kalangan jiran tetangga, tanaman menjadi mangsa perbuatan khianat pihak tertentu.

Menurut mangsa yang enggan dikenali, ini berpunca dari perselisihan faham antaranya dengan individu terbabit.

Ketika meninjau ke kawasan ladang nenas yang diracun itu, YB Hj. Maktar yang ditemani oleh Pengerusi JKKK Tasek, Mohamad Said Mohd Zain berkata masyarakat perlu mengamalkan musyawarah dalam apa-apa masalah yang dihadapi khususnya dalam hal-hal kemasyarakatan bagi mengelakkan perpecahan, pergaduhan dan kerugian.

"Jika berlaku masalah, kita ada jawatankuasa yang boleh mempertemukan mereka yang berselisih pendapat iaitu JKKK atau boleh terus membuat aduan ke Pusat Khidmat Rakyat DUN Sg. Bakap. Kita sedia menerima apa-apa sahaja aduan dan rungutan rakyat tanpa mengira latarbelakang mereka."

"Musyawarah dan perbincangan adalah perkara yang amat penting dalam kita menyelesaikan segala masalah yang dihadapi, janganlah merosakkan tanaman atau binatang. Jika kelak masyarakat mengetahui bahawa siapa yang melakukannya, ini secara tidak langsung merosakkan imej seseorang itu," katanya.

YB Hj. Maktar bersama Hj. Wan dan Mohamad Said meninjau kebun terbabit




Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB