BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Sabtu, Februari 14, 2009

Hak Milik Kekal : Speaker akan panjangkan kepada Kerajaan Negeri

Teluk Ipil - Masalah tanah yang berpanjangan sejak era pemerintahan Barisan Nasional, kini mendapat perhatian Speaker Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang untuk dirujuk kepada Kerajaan Negeri, Abdul Halim Hussain (gambar).

Kebanyakan penduduk kampung tersebut masih menunggu untuk mendapatkan status hak milik kekal dan perkara tersebut akan diteliti dan perjumpaan selanjutnya akan diatur diantara penduduk dengan Exco terbabit.

Menurut Abdul Halim, segala masalah yang timbul haruslah disampaikan kepada pemimpin peringkat kampung dan kawasan seperti JKKK yang dilantik untuk tindakan lanjut Kerajaan Negeri.

"Sekiranya masyarakat menggunakan saluran yang betul untuk memberikan cadangan dan aduan kepada pimpinan atasan, ia akan melicinkan kerja penambahbaikan seterusnya segala masalah serta kerumitan yang dihadapi oleh masyarakat dapat diatasi oleh kerajaan", ujarnya ketika menghadiri majlis pemimpin bersama rakyat di Kg. Che Isa, Teluk Ipil, Nibong Tebal.

"Kerajaan Negeri sentiasa mendengar masalah rakyatnya, dan dengan adanya JKKK di setiap kawasan akan membantu masyarakat bagi menyalurkan segala permasalahan yang dihadapi".

Hadir sama dalam majlis tersebut ialah YB Tan Beng Huat (ADUN Jawi), Mustafa Kamal Mohd Yusoff (Setiausaha Perhubungan KeADILan Pulau Pinang), Hj. Mohd Kamil Abu Bakar (Setiausaha Politik ADUN Sg. Bakap) dan Penolong Pegawai Daerah serta Penghulu Mukim.

Orang ramai yang hadir mendengar taklimat



Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB