BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Rabu, Ogos 27, 2008

Pengarah JAWI ganggu siasatan kes Qazaf DSAI

Menurut Pendakwa Syarie JAWI, Pengarah JAWI mengarahkan Pengarah Jabatan Kehakiman Syarie Malaysia (JKSM) dan Ketua Penolong Pengarah Bahagian Pendakwaan menghantar semua laporan kepadanya untuk ditapis terlebih dahulu walaupun ia bukan di bawah bidang kuasanya.

Sementara itu Dato' Wan, Ketua Pengarah JAKIM menggesa agar siasat dibuat secara adil.

"Kita meragui proses siasatan ini dijalankan kerana ada unsur-unsur campur tangan pihak atasan." tambah Pendakwa Syarie tersebut yang enggan dikenali.

Difahamkan Pengarah JAWI tersebut pernah turun membantu kempen BN di Kepala Batas semasa PRU-12 dengan menggunakan kereta rasmi milik JAWI.

Terbaru pada 21 Ogos, Pengarah JAWI telah menandatangani cek bernilai RM130 ribu milik Yayasan Taqwa (MAIWP) untuk pemberian hamper kepada pesakit Hospital Seberang Jaya. Pemberian tersebut diadakan pada Jumaat 22 Ogos bersama pemimpin-pemimpin BN bersempena kempen Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh.

Beliau yang diberi amanah untuk mentadbir institusi agama, ternyata tidak beramanah dan menggunakan peruntukan yang ada bukan pada tempatnya serta menggunakan kedudukan untuk kepentingan politik.


Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...