BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Jumaat, Ogos 01, 2008

Lebih 10 Tahun Tiada Bekalan Air Bersih, kini penduduk boleh menarik nafas lega

Jalan Aman, Sungai Bakap : Hampir 51 tahun merdeka, namun masih ada rakyat yang tidak terbela. Hal ini berlaku di sebuah kampung yang mana sebahagian besar penduduknya adalah penyokong kuat UMNO/BN. Keperitan hidup mereka langsung tidak dipedulikan oleh pemimpin-pemimpin UMNO yang kononnya membela nasib orang melayu.
Sudah belasan tahun mereka mendiami kawasan tersebut, mereka hanya menggunakan air perigi untuk kegunaan harian. Di atas keperihatinan YB Hj. Maktar, beliau telah berusaha mendapatkan bekalan air bersih daripada PBA untuk mereka dan kini dalam proses akhir sebelum pemasangan. Dijangka pemasangan paip oleh pihak PBA akan berakhir menjelang September.
"Harus diingatkan bahawa kita pemimpin keADILan dan Pakatan Rakyat tidak sesekali mengamalkan politik sempit atau politik balas dendam sepertimana yang diamalkan oleh UMNO/BN." ujar YB Hj. Maktar.
"Kita bertekad untuk membantu dan membela nasib rakyat yang memerlukan bantuan tanpa mengira melayu, cina, india walaupun mereka adalah penyokong pembangkang (UMNO/BN)." tambahnya lagi.


Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...