BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Rabu, Ogos 27, 2008

Kemenangan di Permatang Pauh adalah kemenangan Rakyat Malaysia

-Abi Zukran
Hampir 10 tahun menanggung derita, ditohmah, dicerca dan difitnah oleh musuh-musuh yang bertujuan untuk memusnahkan terus karier politik beliau. Anwar Ibrahim tetap tabah dan terus memperjuangkan nasib rakyat marhain yang terabai akibat daripada kerakusan pemerintah mengaut khazanah negara.

Sekembalinya dari rawatan tulang belakang di Jerman pada 2004, beliau komited untuk menyatupadukan pembangkang walaupun terdapat perbezaan ideologi yang ketara. Hasilnya dapat dilihat selepas keputusan PRU12 diumumkan, 5 buah negeri (termasuk Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur) terlepas dari cengkaman BN dan seterusnya di atas permuafakatan tersebut, kerajaan negeri Pakatan Rakyat dibentuk.

Tidak dinafikan faktor Anwar Ibrahim telah menyelinap di dalam diri setiap rakyat Malaysia yang mengimpikan seorang pemimpin yang mampu mengangkat martabat Malaysia serta mengenetepikan politik perkauman. Oleh sebab itu juga di dalam PRU12 kita dapat melihat masyarakat bukan Islam (cina & india) sudah berani menyokong PAS dan orang melayu memilih DAP untuk menumbangkan Barisan Nasional.

Apabila Presiden PKR, Dato' Seri Dr. Wan Azizah mengumumkan meletak jawatan sebagai ahli parlimen Permatang Pauh pada penghujung Julai dan disusuli dengan hasrat Dato' Seri Anwar Ibrahim untuk bertanding dalam PRK-P44 Permatang Pauh, rejim pemerintah terus menerus menyerang peribadi DSAI dengan pelbagai fitnah yang direka-reka.

Tujuan mereka adalah untuk menghalang DSAI ke Parlimen seterusnya menjadi Perdana Menteri apabila Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan persekutuan.

Walaupun sepanjang kempen PRK-P44 Permatang Pauh, BN menabur fitnah disamping kempen jijik berbaur perkauman dan menggunakan segala jentera milik kerajaan, dengan sikap pengundi yang waras telah menunjukkan jalan keluar kepada BN. Mesejnya sangat jelas, kini Barisan Nasional sudah tidak relevan untuk rakyat Malaysia.

Bukan hanya rakyat Permatang Pauh, malah seluruh rakyat Malaysia menantikan detik bersejarah ini. Tanggal 26 Ogos 2008, Permatang Pauh menjadi saksi kelahiran semula IKON Rakyat ke arena politik tanahair. Rakyat menantikan perubahan total yang bakal terlaksana apabila Pakatan Rakyat menerajui negara. Perubahan yang dinantikan bukan sekadar pertukaran parti pemerintah tetapi perubahan dari segi ekonomi, sosial dan kestabilan politik.

Kemenangan yang dicapai sebenarnya kemenangan seluruh rakyat Malaysia yang inginkan perubahan. "DARI PERMATANG PAUH MENUJU KE PUTRAJAYA, menyusuri Nibong Tebal………"


Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...