BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Rabu, Julai 02, 2008

YB TURUN PADANG

PERIHATIN - Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Sungai Bakap, YB. Hj Maktar Shapee telah memulakan kerja menjenguk dan meninjau rakyat di seluruh Kawasan Dewan Undangan Negeri (KADUN) Sungai Bakap.
Bermula dari 9 Mac, YB telah melawat seluruh KADUN yang memerlukan perhatian yang serius dari pihak YB. Keadaan ini berlaku kerana pemerintah yang dulu tidak menjalankan tugas dengan serius.
YB Hj. Maktar dilihat begitu perihatin terhadap rakyat bukan sahaja di sekitar kawasan DUN Sungai Bakap malah hingga meliputi keseluruh bahagian Nibong Tebal, terutama DUN Sungai Acheh yang gagal ditawan PKR dalam pilihanraya yang lalu.
Keperihatinan YB Hj. Maktar terhadap rakyat disambut baik oleh semua golongan rakyat Nibong Tebal khasnya Sungai Bakap, kerana keadaan ini belum pernah berlaku sebelum ini.
Mengulas situasi ini, salah seorang penduduk di Tasek Cempedak, Samsudin Ahmad menegaskan bahawa pemimpin perlulah turun meninjau kesusahan yang ditanggung oleh rakyat yang juga pengundi yang memilih pemimpin.
" Inilah pemimpin sebenar yang kita cari, pemimpin yang peka dengan kesusahan rakyat, ini kerana kita yang memilih mereka untuk menjadi wakil kita" ujarnya.
Situasi terbaru ini amat berbeza dengan pemimpin UMNO dan Barisan Nasional yang hanya menjengah rakyat lima tahun sekali apabila menjelang pilihanraya.


Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB