BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Jumaat, Julai 08, 2011

Kenyataan Media KEADILAN Cabang Nibong Tebal

Berkaitan Surat Palsu / Fitnah Terhadap YB Tuan Haji Maktar Shapee

Assalamualaikum,

Kebelakangan ini kita dapati pihak UMNO dan Barisan Nasional amat terdesak untuk meraih sokongan rakyat. Mereka sanggup melakukan apa saja cara meskipun kotor untuk mengekalkan kuasa mereka. Merekalah orangnya yang mempolitikkan isu agama dan masjid, sehingga sanggup mengenepikan kuasa anak qaryah dalam memilih kepimpinan qaryah melalui undi. Kerana tamakkan kuasa mereka menggunakan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong untuk mengekalkan kuasa menguruskan masjid di negeri Pulau Pinang ini.

Setelah itu mereka mengekang maklumat melalui media cetak dan elektronik, kemudian mereka menghalang ceramah serta majlis penerangan yang kita jalankan. Mereka juga menghalang rakyat yang mahukan pilihanraya bersih dengan mengarahkan polis menangkap mereka yang memakai pakaian kuning.

Sekarang mereka telah sampai kepada sessi menabur fitnah terhadap kepimpinan Pakatan Rakyat setempat terutamanya Ahli-ahli Yang Berhormat. Kita mahukan pihak berkuasa dan polis menangani perkara ini dengan segera bagi membendung tindakan tidak bertanggungjawab mereka.

Isu terbaru berkaitan fitnah terhadap YB Tuan Haji Maktar serta pucuk pimpinan KEADILAN Cabang Nibong Tebal melalui surat palsu yang isi kandungnya hanyalah fitnah semata-mata. Kita yakin bahawa terdapat pihak yang hanya berkepentingan politik yang merancang mengeluarkan surat ini bagi menampakkan bahawa Yang Berhormat Tuan Haji Maktar dan kepimpinan parti rakus dan terdesak, sedangkan kami begitu berhemah dalam menangani isu rakyat serta pengagihan peruntukan untuk rakyat.

Dengan ini kami kepimpinan KEADILAN Cabang Nibong Tebal mencabar pihak yang tidak bertanggungjawab ini untuk tampil membuktikan kesahihan tuduhan tersebut.

Sekian, terima kasih.

HJ. MOHD KAMIL BIN ABU BAKAR
Timbalan Ketua 
Cabang KEADILAN Nibong Tebal
6 Julai 2011



Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...