BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT

BUKU JINGGA - AGENDA PAKATAN RAKYAT
Klik pada imej untuk membaca kandungannya

Sabtu, Oktober 03, 2009

Satu Lawan Satu di Bagan Pinang


Penamaan calon PRK Bagan Pinang berjalan lancar dengan calon PR dan calon BN mengemukakan borang pencalonan masing-masing. Walaupun calon bebas dikatakan akan menyertainya namun sehingga kini tidak ada mana-mana calon bebas yang menghantar borang pencalonan mereka.

Calon Bebas yang bercadang untuk bertanding, Shahruddin Abdul Hamid menghadapi masalah untuk menyerahkan borang pencalonannya semasa proses penamaan calon pagi ini. Hanya penyokong yang berasal dari DUN ini, pencadang bukan.

PR mencalonkan Zulkefly Mohamad Omar manakala BN mencalonkan Tan Sri Mohd Isa Smad sebagai calon. Pernamaan calon diadakan di Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson (MPPD).

Segelintir Pemuda Umno yang sudah sampai di gigi bukit yang menempatkan pejabat MPPD memulakan perang mulut dengan segelintir penyokong PR yang masih belum bergerak menuju ke dewan penamaan itu.

Berlaku sedikit ketegangan di luar pusat penamaan calon berikutan kedua-dua pihak mula timbulkan provokasi. FRU kelihatan bergegas bagi mengawal keadaan. Mereka juga melaungkan 'hidup Isa', 'Isa pembela rakyat', 'Pertahankan hak Melayu, Kembalikan Isa ke Negeri Sembilan'.

Di pihak PR pula, kedengaran laungan 'rasuah...rasuah...', 'reformasi' sebagai respon balas balas kepada sorakan BN.




Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas...

ARKIB